Dela nyhet
Vi söker STU-ansvarig för laget – Anmäl dig!
25 mar, 16:31

Nu söker vi en STU-ansvarig för vårt lag inför den kommande säsongen. STU-ansvarig har ett övergripande ansvar för att organisera och bemanna olika uppgifter kring vårt lags och föreningens matcher och evenemang genom att skapa ett schema för föräldrarna att följa.
Vad innebär rollen som STU-ansvarig?
- Sätta upp och följa ett rullande bemanningsschema för kiosk, inträde, bollkallar/flickor, halva potten och andra uppgifter vid matcher/evenemang på Almekulla.
- Ansvara för bemanningen av kiosken för vårt eget lag vid hemmamatcher.
- Föräldrar i laget kommer att bli kallade vid ett antal tillfällen under säsongen för att hjälpa till vid seniormatcher, cuper, fotbollsfester och andra evenemang i föreningen.
- STU-ansvarig har en övergripande roll och ser till att hela laget hjälps åt med dessa uppgifter. Det är inte STU:s ansvar att lösa föräldrarnas individuella scheman, utan om man inte kan passa en tid för bemanning är det upp till föräldrarna att byta tider sinsemellan. Det är dock STU-ansvarig som ser till att alla förändringar meddelas och att bemanningsschemat uppdateras.
Det är en viktig roll för att hålla ordning på all bemanning och se till att vårt lag har ett aktivt och positivt deltagande vid alla evenemang. Vi söker en engagerad förälder som vill ta ansvar för detta.
Om vi inte får någon anmälan kommer vi att lotta fram en STU-ansvarig bland föräldrarna, så vi ser gärna att ni hör av er om ni är intresserade av att ta på er denna roll.
Hur anmäler man sig?
Om du är intresserad av att ta på dig denna viktiga roll, vänligen skicka ett mejl till erika.werner@almhultsif.se. Vi ser fram emot er anmälan!
Med vänliga hälsningar,
Lagledarna P19
———————————
We are now looking for a STU responsible for our team for the upcoming season. The STU responsible will have the overall responsibility for organizing and staffing various tasks around our team's and the association's matches and events by creating a schedule for parents to follow.
What does the role of STU responsible entail
- Set up and follow a rolling staffing schedule for kiosk, entrance, ball boys/girls, half the pot and other tasks at matches/events at Almekulla.
- Be responsible for staffing the kiosk for our own team at home matches.
- Parents on the team will be called on a number of occasions during the season to help at senior matches, cups, football parties and other events in the association.
- The STU responsible has an overall role and ensures that the entire team helps with these tasks. It is not the STU's responsibility to solve the parents' individual schedules, but if you cannot fit in a time for staffing, it is up to the parents to swap times among themselves. However, it is the STU responsible who ensures that all changes are communicated and that the staffing schedule is updated.
This is an important role in keeping all staffing in order and ensuring that our team has an active and positive participation in all events. We are looking for a committed parent who wants to take responsibility for this.
If we do not receive any applications, we will draw a STU responsible from among the parents, so we would love to hear from you if you are interested in taking on this role.
How do you register?
If you are interested in taking on this important role, please send an email to erika.werner@almhultsif.se. We look forward to your registration!
Kind regards,
Team leaders P19