Dela nyhet
Bemanning kiosk mm.
13 apr 2022
Vårt lag har blivit tilldelade att bemanna kiosk och entré på tre A-lagsmatcher denna säsong. Utöver en representant från lagets STU-grupp behövs ytterligare tre föräldrar. Vi kallar samtliga föräldrar och hoppas på att frivilliga anmäler sig till respektive match. När sedan bemanningen är klar, kallas även bollkallar till respektive match, där de spelare vars förälder bemannar kiosken kommer få möjlighet att anmäla sig 24h före resterande spelare. Skulle något av arbetspassen inte få full bemanning när anmälan gått ut, kommer STU-gruppen lotta ut passet, och den föräldern får då antingen ta passet själv eller ordna med en ersättare. Förhoppningen är klart att vi alla hjälps åt att bemanna kiosken på frivillig basis.
Vid P11:s hemmamatcher bemannar vi föräldrar själva kiosken, och det bör räcka med två personer per match. Vi kommer kalla de föräldrar vars barn är med och spelar. Skulle bemanningen inte lösas frivilligt kommer två personer lottas fram, som antingen får ta passet själv eller ordna med en ersättare. Vid de hemmamatcher som spelas på Haganäs har vi möjlighet att arrangera en egen kiosk, där vinsten går direkt till laget. Vår målsättning är att kunna ha denna kiosken vid så många tillfällen som möjligt.
Vid frågor är ni välkomna att kontakta någon i lagets STU-grupp
Thomas Dahl, Camilla Andersson & Jennie Nilsson.
Our team has been assigned to staff the kiosk and entrance for three matches this season. In addition to a representative from the team's STU group, three more parents are needed. We will summon all parents and hope that volunteers sign up for each match. When the staffing is complete, ball boys are also summoned for each match, where the players whose parent staffs the kiosk will have the opportunity to register 24h before the remaining players. Should any of the shifts not be fully staffed when the application expires, the STU group will draw lots for the shift, and that parent may then either take the shift themselves or arrange for a replacement. We hope that we together can staff the kiosk on a voluntary basis.
At P11's home matches, we parents staff the kiosk ourselves, and two people per match should be enough. We will call the parents whose children are playing. Should the staffing not be resolved voluntarily, two people will be drawn, who will either have to take the shift themselves or arrange for a replacement. At the home matches that are played at Haganäs, we have the opportunity to arrange our own kiosk, where the earnings go directly to the team. Our goal is to be able to have this kiosk on as many occasions as possible.
If you have any questions, you are welcome to contact someone in the team's STU group
Thomas Dahl, Camilla Andersson & Jennie Nilsson.